UL | GHC | ВРД-Бурабай | Аждар и К
>>> Инстаграмға кіріңіз
Қазақстан транспортына шолу
Жариялаған: 13.05.2020
Қазақстандағы автожол көлігінің экономикалық болжамы Қазақстандағы инфрақұрылым мен өнеркәсіптік өндіріске инвестициялардың күтіліп отырған қалыпты өсуіне, сондай-ақ 2017-2018 жылдары әлемдік сауданың төмендеуіне байланысты қалыпты деңгейде қалады. Тасымалдау көлемінің өсуіне негізгі үлес транзиттік тасымалдармен қамтамасыз етілуі мүмкін. Осыған қарамастан, көлік саласы экспорттың бағыттарын әртараптандыратын және елдің транзиттік әлеуетін іске асыратын дамудың маңызды секторларының бірі болып қала береді.

Қазақстан жаһандық интеграциялық процестердің белсенді қатысушысы болды және сервистің жоғары деңгейімен жақсы көлік инфрақұрылымын дамытуға үлкен назар аударды. Қазақстандық көлік компанияларының жүк көліктерінің өнімділігі және жол желілеріндегі жүктеме ЕАЭО басқа елдеріндегі компаниялармен салыстырғанда едәуір жоғары болды. Алайда, Қазақстандағы жүк тасымалы тарифтері Тәжікстан мен Түркіменстанға қарағанда жоғары, бірақ Қырғызстан мен Өзбекстанға қарағанда төмен. Дайын өнімнің өзіндік құнындағы көлік шығындарының үлесі салыстырмалы түрде жоғары және ішкі автомобиль көлігінде сәйкесінше 11% құрайды, ал дамыған нарықтық экономикасы бар елдерде бұл көрсеткіш 4-4,5% құрайды. Қазақстанда логистикалық шығындардың үлесі дайын өнімнің өзіндік құнының 25% -на дейін болуы мүмкін, бұл ретте әлемдік деңгей - 11%, Қытайда - 14%, Еуропалық Одақта - 11%, АҚШ пен Канадада - 10%. Нәтижесінде, Қазақстан экономикасындағы көліктік жүктеме дамыған елдермен салыстырғанда екі есе көп.

Қазақстандағы автомобиль жолдарының жалпы ұзындығынан бір шақырымға келетін кіріс шамамен 3000 км құрады, бұл Қырғызстанға қарағанда 13% жоғары. Алайда, жүк көлігінің тиімділігі бойынша Қырғызстан Қазақстандағы 660 доллармен салыстырғанда бір данадан 790 долларға жоғары табыс алды. Көлік компанияларының басқа елдерден түсетін кірістері туралы мәліметтер жоқ.

Экологиялық таза логистикалық шешімдерге немесе жасыл логистикаға деген сұраныс біртіндеп заманауи логистикалық ортаның ортақ сипатына айналуда. Технологиялық прогресс автомобильдік жүк тасымалы саласында да жалғасуы мүмкін. Жүк көліктеріндегі энергия тиімділігін арттыру Қазақстандағы тасымалдау құрылымына едәуір әсер етуі мүмкін.

Ұзақ мерзімді перспективада бұл жүк көліктеріне шығындардың төмендеуіне және сәйкесінше олардың бәсекеге қабілеттілігін арттыруға әкелуі мүмкін. Көлік құралдарының қолданыстағы технологияларды қолдана отырып, отын үнемдеудің 50-65% мүмкіндігі бар. Бұл технологиялар дизель тиімділігін арттыру жөніндегі шараларды қамтиды; гибридтерді енгізу; табиғи газды кәдеге жарату (CNG / LNG). Жүк тасымалымен автономды жүк көліктерін енгізу соншалықты маңызды емес (бұл көліктердің кең таралуы 2025 жылға дейін мүмкін емес).

Осылайша, Қазақстанға тасымалдау тарифтері әлдеқайда жоғары және экономикаға, әсіресе автокөлік тасымалына икемділік пен олардың тез жаңаруына байланысты жақсы әсер етеді деген қорытынды жасауға болады.